Reklam

HÜKÜMET KONAĞI VE EMNİYET BİNASI AYNI YERİNDE YENİDEN İNŞA EDİLECEK

• 22.01.2022

AK Parti Edirne Milletvekili ve TBMM Kadın Erkek Fırsat Eşitliği Komisyonu (KEFEK) Başkanı ve AK Parti Edirne Milletvekili Fatma Aksal, bugün, AK Parti Keşan İlçe Başkanlığında düzenlediği basın toplantısında, ülke ve Keşan gündemine dair değerlendirmede bulunurken, basın mensuplarından gelen soruları da cevapladı.

Aksal, Keşan gündemiyle ilgili Keşan Belediyesi tarafından devam eden ve yapılacak olan projelerle ilgili bilgi de aktardı.

Toplantıya; Aksal’ın yanı sıra AK Parti İlçe Başkanı Gürcan Kılınç, Keşan Belediye Başkanı Mustafa Helvacıoğlu, Yenimuhacir Belediye Başkanı Mustafa Türker, Keşan Belediye Başkan Yardımcısı Nuran Uslu, AK Parti İlçe Kadın Kolları Başkanı Nuriye Altın ve İlçe Teşkilatından bazı yöneticiler de katıldı.

Milletvekili Aksal, öncelikle TBMM’de görüşülen 2022 yılı bütçesinin hayırlı olmasını diledi. Dünyada yaşanan pandemide Türkiye’nin salgın sürecini iyi yönettiğine ve sağlık sektöründe büyük bir başarı gösterdiğine dikkat çeken Aksal, pandemi nedeniyle dünya genelinde yaşanan sıkıntılara işaret eden Aksal, Türkiye’nin bu süreçte en az yara almak için büyük mücadele verdiğini ve vermeye de devam ettiğini söyledi. Aksal, salgında en büyük silahın aşı olduğuna vurgu yaparak, herkesi aşılanmaya davet etti.

Asgari ücret zammından, muhtar maaşlarındaki artışa kadar birçok konuya değinen Aksal, daha sonra basın mensuplarından gelen soruları cevapladı.

Keşan Devlet Hastanesinde doktor eksiğinden öte tıbbi malzeme eksikliği yaşandığı bilgisi verilmesine karşın Aksal, konunun takipçisi olacağını belirtti.

Yine Keşan’da son dönemde artan hırsızlık olayları ve evlerin yağmalanması ile ilgili de Aksal, gerekli önlemlerin alınması için görüşmelerde bulunacağını kaydetti.

Elektrik faturalarına haksız zam tarifesi uygulanması ile ilgili şikayetleri aldıklarını ve bu konuda düzenleme yapılacağını kaydeden Aksal, haksız zammın giderileceğini duyurdu.

Gıda maddelerinde uygulanan fahiş fiyatlar ile ilgili de gerekli denetimlerin yapıldığını söyleyen Aksal, bu konuda kendilerine destek olmak adına vatandaşın da şikayetçi olmasını istedi.

Aksal, memur ve emekli memurlara zam farklarının ise kesin olmamakla birlikte 28 Ocak’ta yatacağını belirtti.

250 KONUT 2022’DE 750 KONUT 2023’TE İNŞA EDİLECEK

Keşan’da yapılacağı duyurulan TOKİ konutlarıyla ilgili söz alan Belediye Başkanı Mustafa Helvacıoğlu, ilk konutların 250 adet olacağını, 2022 yılında başlayacağını, başvurular için duyuru yapılacağını, evi olmayan ve maaşı olanlara yönelik satış yapılacağını ve kura ile belirleneceğini, konut alanının da Keşan Gençlik Merkezi Yüzme Salonu’nun karşısındaki hazine yerine inşa edileceğini bildirdi. Diğer 750 konutun ise Keşan Yusuf Çapraz Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu sınırındaki alana inşa edileceğini ve köy tipi konutlar olacağını belirten Helvacıoğlu, bu konutlarında 2023 yılında inşa edileceğini, camisi, okulu, alışveriş merkezi olan bir TOKİ alanı oluşturulacağını söyledi.

Fatma Aksal ise, her yıl TOKİ eliyle 100 bin konut yaptıklarını kaydederek, “Talep olan bütün il ve ilçelerimize TOKİ eliyle yapacağız ve TOKİ bu işi çok profesyonelce yapıyor, güzel de yapıyor. Talep hasıl olması durumunda yapıyoruz ama önce yerin ve imar durumunun ayarlanması gerekiyor.” dedi.

“BİZİM BAŞKANLARIMIZ HAYAL OLAN HİÇBİR VAADİ VEREMEZ”

Keşan Belediye Başkanı Mustafa Helvacıoğlu’nun seçim vaatleri ve verilen sözlerin yerine getirilip getirilmeyeceği konusunda sorulan soruya da Aksal, “Biz sadece AK Partili Belediyelerin olduğu yerlere destek vermiyoruz. Ben milletvekili olduktan sonra en büyük desteği CHP Belediyesi olan Edirne’ye verdim. Altyapı için 170 milyonluk kredi desteği verdim ki bu Belediyenin bütçesini aşan bir kredidir, kredi kullanma hakkını aşan bir durumdur. Kendi belediyelerimize verdiğimiz destek bunun çok altındadır ama tabi ki vereceğiz. Biz hükümet ve devlet olarak bütün belediyelere el uzatacağız. Edirne Selimiye Meydanı 8 yıldır harabelik haldeydi, o meydanı yapması gereken Edirne Belediyesiydi ama biz o meydanı Çevre ve Şehircilik Bakanlığımız eliyle yapıyoruz. Çok güzel meydanı olacak. Keşan’ın da başkanın vaadi olabilir bizim vaadimiz olabilir Keşan’a da Çevre ve Şehircilik Bakanlığı eliyle çok güzel bir meydan yapacağız. Hiçbir zaman tepeden bakanlık ‘Biz şu meydanı yapıyoruz.’ demez, kesinlikle yerelle istişare edilir. Bizim ve bakanlığın yapacakları oturulur masaya konulur. Firma bir çalışma yürütüyor, Başkanlarımızla ekipler sürekli istişare halinde, sonuçta burada biz yaşıyoruz, Keşanlılar yaşıyor, o meydanı kullanacak olan Keşanlılardan, Keşanlıların istediği şekilde o meydan yapılacaktır. Hiç şüphesiz Türkiye genelinde bunlar yapılıyor. Biz 81 millet bahçesi sözü verdik. Artık illeri bırakın ilçelere bile yapmaya başladık millet bahçeleri ve hangi belediye var diye de bakmadık. Ankara’nın göbeğinde kocaman bir millet bahçesi yaptık. Ankara’da AK Partili bir belediye yok. Edirne ildir nüfusun en yoğun olduğu yer olduğunu için de en çok yatırımı Edirne’ye yapmamız doğaldır.

Bizim Başkanlarımız hayal olan hiçbir vaadi veremezler. Gerçekleştiremeyeceği hiçbir vaadi vermezler. Mustafa Helvacıoğlu’nun seçim kampanyasında verdiği bütün vaatlerin arkasında AK Parti vardır. Bizim desteğimiz vardır. Keşan meydanı da Keşan’a yakışan bir meydan olacak; bizim sözümüz, vaadimizdir. AK Parti olarak bizim Belediye Başkanlarımızın verdiği vaatlerin hepsi bizim vaatlerimizdir ve bizzat bu vaatlerin takipçisiyizdir.” dedi.

“YETER Kİ HİZMET GELSİN, ‘NİYE ANKARA’DA GELİYOR’ DİYE LÜTFEN SORGULAMAYIN”

Aksal ayrıca Keşan Meydan projesiyle ilgili de Keşan Hükümet Konağı ve Keşan İlçe Emniyet Müdürlüğü hizmet binasının meydan projesi içine dahil edileceğini, alt katlarına otopark yapılacağını ve meydan projesi ile bütünleştirileceğini bildirdi.

Milletvekili Aksal, şöyle devam etti: “Yeter ki bizim belediyelerimiz çalışsın. Kişiler gelip geçiyor, kişilere çok takılmamak lazım, ben Edirne’ye öyle bakıyorum. Ankara’dan gelecek imkanlara da ‘Niye Ankara’dan geliyor!’ diye de lütfen sorgulamayalım. Yeter ki Edirne’mize hizmet gelsin. Çünkü ben Edirne’yi temsil ediyorum. Edirne için gecemi gündüzüme katarak çalışıyorum, hangi partinin diye de inanın bakmıyorum, bakmam. Bütün belediyelerimize destek veriyorum. Keşke Edirne belediyesi daha çok çalışıp, daha çok talepte bulunsa ve biz destek verelim. Biz aynı zamanda verdiğimiz desteğin de takipçisiyiz.”

YAYLA SAHİLİ’NDEKİ TAHRİBAT İÇİN ÇALIŞMALAR SON AŞAMADA…

Yayla Sahili’ndeki tahribatla ilgili de Aksal, “Takip ediyoruz, son aşamada. Bu sadece Yayla’ya değil ama barınak nedeniyle oraya çok büyük bir tahribat vermiş. Genel olarak Saros’la ilgili bir tahribat var ve çalışmalar devam ediyor. Son olarak Kültür ve Turizm Bakanlığımızda kaldı. İnşallah onaylandıktan sonra çalışmalar hızlı bir şekilde başlayacak, bu yıl içinde ihale süreci başlayacak.” şeklinde konuştu.

İBRİCE’YE DALİŞ KÖYÜ PROJESİ MÜJDESİ…

AK Parti Edirne Milletvekili Fatma Aksal, Saros Körfezi’ndeki İbrice Limanı’nın bulunduğu bölgeye de Dalış Köyü projesi hazırlandığını müjdeledi. Aksal, yatırımların devam edeceğini de belirtti.

HELVACIOĞLU: “MİLLET İTTİFAKI HARİÇ HERKES YARDIMCI OLUYOR”

Keşan Belediye Başkanı Mustafa Helvacıoğlu, Cumhur İttifakı ile Keşan Belediyesini tanıştırmanın gururunu 3 yıldır yaşadıklarını vurgulayarak, şunları söyledi: “İşin yöneticisi olması sıfatıyla onurla, gururla söylüyorum. Cumhurbaşkanımızın da vizyonunda bu yürüyüşü devam ettiriyoruz. Ancak şöyle; 106 proje sunduk, 106 projede kimin yaptığı nasıl yaptığı değil, yapıldığı önemli. Meclisimizin dışında herkes çalışıyor! Cumihuryet Hak Partili ve İYİ Partili, bazen İYİ Partili meclis üyelerimiz aklıselim davranmaya çalışıyor ancak genel olarak Millet İttifakı dışında herkes yardımcı olmaya çalışıyor. Devletimiz, hükümetimiz, bakanlıklar yardımcı oluyor. Valilik, il özel idaresi, STK’lar, odalar, borsalar yardımcı oluyor. Cumhuriyet Halk Partili belediyeleri bile başta İzmir olmak üzere Keşan’a araçtır vs. gönderiyor. Her yerden almasını biliyoruz ve alıyoruz da. Erikli’ye bile imece usulü su getiriyoruz, halkımız bile yardımcı oluyor. Keşan’ın gelişimi için herkes yardımcı oluyor. Ben buradan istirham ediyorum; artık meclisimiz de yarımcı olsun. Göreceksiniz artık ‘Hayır’ dizisi çekeceğiz. Bu hayırlardan vazgeçelim, Keşan için meclise proje getirelim ya da bizim getirdiğimiz projelere şehrimiz için ‘Evet’ diyelim.”

Reklam
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.