Reklam

ÇARŞI MERKEZİ SAAT 17.00’DEN SONRA ARAÇ TRAFİĞİNE AÇILACAK

• 15.05.2020

Corona virüsü normalleşme sürecinde Keşan çarşı merkezindeki trafik düzenlemeleri ile ilgili bugün, Keşan Belediye Başkanı Mustafa Helvacıoğlu ve oda başkanları birlikte basın açıklaması yaptı.

İsmet İnönü Caddesi’nin Cumhuriyet Meydanı girişinde gerçekleşen ve saat 12.15’te başlayan basın açıklamasına; Keşan Belediye Başkanı Mustafa Helvacıoğlu, Keşan Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı İsmail Şapçı, Keşan Lokantacı Kahveci ve Otelciler Esnaf Odası Başkanı Hüseyin Çakmak ile Keşan Tuhafiyeciler ve Manifaturacılar Esnaf Odası Başkanı Hasan Kocaman katıldı.

MUSTAFA HELVACIOĞLU…

İlk olarak konuşan Belediye Başkanı Helvacıoğlu, şunları söyledi: “Bugün Keşan çarşımızda ticaret odamız ve esnaf odalarımızla vatandaşlarımızı bilgilendirmek üzere bir aradayız. Keşan İlçe Hıfzıssıhha Kurulu kararı ile biliyorsunuz çarşı merkezi trafiğe kapandı. Trafiğe kapalı olan alanın açılması için girişimlerde bulunduk. Sayın Valimiz ve Hıfzıssıhha Kurulu ile görüştük. Bayram sonrası açılması kararı alındı. Ama biz de biraz esnetmek için yeni normalleşmeye göre Keşan’ın hem ticaretini hem yaya trafiğini hem de araç trafiğini rahatlatmak adına, Sayın Valimiz, Kaymakamımız ve Hıfzıssıhha Kurulumuzla odalarımızla beraber bir araya gelerek karar aldık. Bayrama kadar 10.00-17.00 saatleri arasında bu alanda trafik kapalı olacak. İşyerleri saat 23.00’e kadar açık kalacak. 2. dalgaya sebep olmamak için tedbirlerimize devam ediyoruz. Bu kararlar zaman zaman esnafımızı ekonomik anlamda üzüyor olabilir. 10.00-17.00 saatleri arasında trafik kapalı, diğer saatlerde sabah 10.00’a kadar trafik açık kalacak. Ben bütün esnafımıza çağrıda bulunuyorum. Gece saat 23.00’e kadar bütün vatandaşlarımızı alışverişe davet edelim. Vakalar durmuyor arkadaşlar. Tabiri caiz ise 2. dalga hortlamak üzere. Keşan’da bir köyümüzde önemli vakalar var. Yani bitmedi bu virüs, virüsü biz gevşetirsek 2. dalgaya hazır. Halkımızı da iftardan sonra çarşı yürüyüşe ve alışverişe davet ediyorum. Biz maskesiz gezdiğimiz sürece Edirne’ye de maskesiz sokağa çıkma yasağı gelebilir. Hastanemizde tek rakamlı vaka sayımız var. Aslında iyi gidiyorduk, ama kurallara uymazsak iyi gitmeyeceğimiz aşikar.”

Keşan TSO Başkanı İsmail Şapçı da herkesin kurallara uyması gerektiğini dile getirerek, vatandaşları da alışverişlerini Keşan esnafından yapmaları konusunda temennide bulundu.

HÜSEYİN ÇAKMAK: “SAĞLIK HER ŞEYDEN ÖNEMLİDİR”

Alınan bu kararlar esnafın biraz da olsa soluk alabileceğinin altını çizen Keşan Lokantacı Kahveci ve Otelciler Odası Başkanı Hüseyin Çakmak, “Bu karar nedeniyle teşekkür ediyoruz. Bu esnafımızı tamamen rahatlatmasa da bir nebze de olsa rahatlatacaktır. Ben halkımızın ve esnaflarımızı Hıfzıssıhha Kurulu’nun aldığı kararlara uymaya davet ediyorum. Bu hastalığı önlemek bizim elimizde, bunun için kimse sokağa maskesiz çıkmasın. Kurallarımıza uyalım ki bir an önce normal hayata dönelim. Bu konuda en çok mağdur olan bizim odamızın üyeleridir. En güzel mevsimde bir çay bahçesine gidip bir çay içemiyoruz. Bu bizim elimizde değil. Kurallara uyalım. Sağlık her şeyden önemlidir.” şeklinde konuştu.

HASAN KOCAMAN: “HAFTA İÇİ ESKİ İTFAİYE BAHÇESİNDE PAZAR AÇMA KARARI ALDIK”

Son olarak konuşan Keşan Tuhafiyeci ve Manifaturacılar Odası Başkanı Hasan Kocaman da tuhafiyeciler esnafının da yarın Keşan halk pazarında tezgah açacağını ifade ederek “Çarşı esnafımızı rahatlatmak için alınan karar bizim açımızdan çok iyi. Alışverişi biraz süreye yaymak gerekiyordu bu dönemde. Cumartesi günü bizim üyelerimiz de pazaryerinde sergilerini açacak. Vatandaşımızın pazaryerine gelirken mutlaka maske takmaları gerekiyor. Biz esnaflarımıza da gerekli uyarıyı yapacağız. Sosyal mesafe, maske ve hijyen konularında esnafımızı uyaracağız. Çevre ilçelere pazarlara gidemiyoruz. Haftanın 5 günü biz de eski itfaiyenin bulunduğu alanda her gün pazar açma kararı aldık. Sabah 10.00’dan gece 23.00’e kadar açık olacak. Halkımızı da buraya davet ediyoruz.” şeklinde konuştu.

Reklam
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.